Rasy

Poniżej znajduje się lista ras, do których może przynależeć Twoja postać. Zostały one umieszczone w dwóch grupach - Istoty Dnia oraz Dzieci Nocy. Ci pierwsi formalnie nie mają wstępu do Szkoły, co więcej, nawet nie powinni wiedzieć o jej istnieniu. Mogą jednak dostać się do środka podając się za Dziecko Nocy, toteż nie wykluczamy, że w jej murach pojawi się jakiś szpieg, zbieg, czy zafascynowany Światem Nocy ludzki dzieciak.

Istoty dnia


Ludzie

Zwykli ludzie. Wyglądają i zachowują się normalnie, prowadzą zazwyczaj dzienny tryb życia, uzależnieni od elektryczności. Na ogół nie wierzą w Świat Nocy, ani o nim nie wiedzą. Kiedy jest inaczej giną w tajemniczych okolicznościach lub są zmuszeni stać się Dziećmi Nocy.

Szamani

Szamani zazwyczaj są bezpośrednimi potomkami rdzennych mieszkańców obszarów, z których pochodzą. Posługują się magią pochodzącą od Matki Natury, co znaczy, że magiczne siły mogą wziąć od kamieni, ziemi, zwierząt, roślin, a nawet Księżyca i Gwiazd. Niekiedy koligacą się z Dziećmi Nocy, choć nie są do nich nastawieni przyjaźnie. Z drugiej strony, nigdy nie sprzysiężyli by się przeciwko nim. Szamani do uprawiania swojej magii używają wielu artefaktów magicznych różnych od czarodziejskich różdżek. Mogą to być m. in. zasuszone trupie główki, zioła, kości, wnętrzności zwierząt, "liczydła"(tajemnicze przedmioty w kształcie kamienno-kostnego liczydła, dzięki którym szamani mają możliwość przewidzieć przyszłość) oraz lusterka.

Nocni Łowcy

Nie są do końca zwykłymi ludźmi, bo w ich żyłach znajdują się jakieś drobne okruchy magii. Zwykle istoty, w których drzewie genealogicznym znajduje się jedno, góra dwoje Dzieci Nocy. Nocni Łowcy są szybsi i silniejsi od zwykłych ludzi, choć nie dorównują siłą wampirom. Prowadzą działania mające na celu zniszczenie Świata Nocy. Między czwartym a siedemnastym rokiem życia przechodzą specjalne szkolenie, mające na celu przygotowanie ich do walki. Dzięki temu doskonale posługują się tak zwanymi Świętymi Sztyletami, czyli bronią w różnych postaciach(od pistoletu, przez nóż, faktyczny sztylet, aż po miecze), zdolną zabić każde Dziecko Nocy, bez względu na jego rasę. Są więc śmiertelnym zagrożeniem nawet dla nieśmiertelnych.

Dzieci Nocy


Elf

Wyżsi niż normalny człowiek. Władają siłami natury. Mają różnorakie, majestatyczne skrzydła. Mogą zmieniać też rozmiar i stać się małym, psotnym chochlikiem, za którego kiedyś byli uważani. Są mistrzami w walce ofensywnej i defensywnej. Mają zawsze długie, lśniące włosy. Pięknie śpiewają, jeśli nie żyją wiecznie, to przynajmniej bardzo długo.

Wilkołak

Zmienia się tylko podczas pełni. Wilkołakiem stał się na skutek ugryzienia przez wilkołaka, narzuconego czaru lub po prostu się taki urodził. Zazwyczaj są umięśnieni. Po zmianie wyglądają jak wilk stojący na tylnych łapach. Ma krótka sierść i różnorakiego koloru tęczówki.

Wampir

Oczywiście żywi się ludzką krwią, chodź są też wampiry na "diecie". Wampir na diecie, odżywia się krwią zwierząt. Posiada ostre kły, które się nie chowają! To, że są wysuwane, można między bajki włożyć, więc strzeżcie się! Wampiry są blade, silne i szybkie. Niektóre mają dodatkowe umiejętności. Nie palą się na słońcu, o nie. Mają pierścienie, breloki, kolczyki czy inne dodatki z kamieniem lapis lazuli.

Czarownicy

Powiązani z kotami ludzie, władający magią. Mogą leczyć ludzi, rzucać uroki i zaklęcia. Twórcy przepięknej biżuterii, często o magicznych właściwościach(jak ta z kamieniem lapis-lazuli, tworzona na zamówienie wampirów). Między ludźmi wyróżniają się jedynie wyjątkową urodą i magicznym blaskiem, który rzekomo od nich bije. Niektórzy są w posiadaniu różdżek, ale potężniejsi czarodzieje - i czarownice - ich nie potrzebują. Silnie powiązani z żywiołami.

Nefilim

Potomkowie ojca anioła i matki - człowieka. Nieliczni mają skrzydła. Mają różne zdolności, mogą lewitować, czytać w myślach, zaglądać w poprzednie wcielenia. Tak, w poprzednie wcielenia! Są zazwyczaj piękni. Cóż się dziwić, skoro są potomkami aniołów?

Lisołak

Lisołaki nie wyróżniają się wyglądem. Może właśnie dlatego tak trudno je zidentyfikować? Wbrew krążącym wszędzie pogłoskom, rzadko bywają rude. Mają nadzwyczaj wyostrzony słuch i węch. Czasem mogą pachnieć lasem, choć większość idealnie to maskuje. Zmieniają się w lisy, co chyba nie jest zaskoczeniem. Jako zwierzęta trudno ich odróżnić od tych prawdziwych lisów - różni je tylko kolor oczu, wielkość i sześć ogonów. Podczas, gdy prawdziwe lisy mają żółte oczy, lisołaki po przemianie w zwierzęta zachowują swój ludzki kolor tęczówek. W pełni panują nad przemianami. Ich "zabawkami" są szklane kule w których przetrzymują wspomnienia.

Sukkub/Inkub


Demony w ciele nieziemsko pięknych kobiet, lub mężczyzn które nawiedzają w snach płeć przeciwną i kuszą ich współżyciem seksualnym. Od swoich ofiar pobierają energię życiową. Są niezawodne we władaniu sztuką ognia i odczytywaniu ludzkich pragnień. Zazwyczaj są wredne i egoistyczne. Myślą tylko o sobie.
Sukkubem, albo Inkubem można stać się poprzez podpisanie paktu z diabłem.


Kambion

Kambion to w mitologii średniowiecznej fantastyczne stworzenie zrodzone ze związku demona z człowiekiem. Najczęściej owoc stosunku inkuba z kobietą, ale mógł też być dzieckiem sukkuba i mężczyzny. Kambiony są wyjątkowo pięknymi, nieśmiertelnymi istotami, władającymi żywiołem ognia. Wyglądają jak zwyczajni ludzie, wyróżniają się jednak czarnymi lub czerwonymi oczami.

Mroczny Elf

Mroczne Elfy to, występujące w wielu utworach fantasy, istoty pochodzące od elfów. Zazwyczaj znajdują się w stanie konfliktu z innymi odmianami elfów, zwykle zamieszkują bagna, ciemne lasy lub jaskinie, także podziemia, cechują się często mrocznym i raczej złym charakterem. Perfekcyjnie opanowali czarną magię , potrafią też dobrze władać mieczami oraz łukami. Przedstawia się je różnie: jako istoty o ciemnej (czarnej, fioletowej) skórze lub zupełnie białej i włosach białych, fioletowych lub czarnych, oczach zaś czerwonych, czarnych albo fiołkowych. Mroczne Elfy są też nazywane Umbragenami. Elfy Cienia zamieszkują również opuszczone piwnice.

Zmiennokształtni

Praktycznie niczym nie różnią się od ludzi. Prócz tego, że przypominają i charakterem i wyglądem zwierze, w które się zmieniają. Mogą się zmienić praktycznie we wszystko; panterę, sokoła, a nawet szczura! Lecz nigdy nie mogą zmienić się w smoka. Wybrać mogą tylko jedno zwierze, w które się przemieniają. Mogą zmienić się całkowicie w np. panterę, lub pozostać człowiekiem z kocimi uszami, ogonem pazurami. Jako ludzie mają wyczulony słuch, węch i każdy inny zmysł.

Demon

Istota piekielna, mająca wygląd człowieka. Jest nieśmiertelna, posiada dodatkowe moce. Często są sojusznikami czarownic w przeróżnych wojnach. Ich najważniejsze zdolności to: umiejętność opanowania umysłu danej osoby, teleportacja, telepatia.

Widmo

Nie są to wcale kupki kolorowego powietrza, czy dusze zmarłych (najczęściej). Widma tak naprawdę wyglądają i zachowują się jak ludzie, z tą jedynie różnicą, że mają kilka zdolności ducha: przenikają przez obiekty, unoszą się nad ziemią, potrafią się teleportować. Mają również słabość do biżuterii, w szczególności do różnorakich łańcuszków. Najczęściej mają silne, czasem piskliwe głosy, lecz mimo to pięknie śpiewają.

Syrena/Syren

Istoty niewiarygodne piękne. Ich pieśni uwodziły i nadal uwodzą marynarzy na morzach i oceanach. W wodzie zamieniają się w istoty i dole ryby oraz pojawiają im się skrzela. Na lodzie wcale nie wysychają. Ich rybia połowa zmienia się w nogi. Źródłem ich mocy fizycznej są struny głosowe. Ich uszkodzenie powoduje osłabnięcie istoty.

Dżiny

Podobne do ludzi istoty o wielkiej sile i mocy. Często można je spotkać unoszące się nad ziemią. Ich nogi nierzadko bywają zasłonięte przez magiczne dymiące opary magiczne. W ich oczach również może czaić się nienaturalność, która odróżnia ich od ludzi.
Dżinów obowiązuje ich własne prawo i wedle niego załatwiają porachunki jak i wszelkie sprawy wewnętrzne. Są to nierzadko rzeczy niezrozumiałe dla śmiertelników, w kontaktach z którymi dżiny zachowują nierzadko dystans. Są to istoty do bólu lojalne wobec swoich panów. Zazwyczaj do czasu dopóty ich pan zachowuje się zgodnie z ustaleniami. Zdrada zawsze ma wśród dżinów racjonalne podłoże i nie jest impulsem chwili. Są to bowiem istoty magiczne, słynące z ogromnej cierpliwości. Domem dżina jest lampa, ale w każdej chwili może ją opuścić. Tak jak w każdych legendach dżiny mogą spełnić trzy życzenia (pod warunkiem, że znajdziesz jego lampę!). Dżiny są nieśmiertelne, tylko jedna rzecz może je zabić (jeżeli człowiek zażyczy sobie śmierci dżina).

Triangulum  

Postać,która jest pół wampirem pół czarodziejką. Ma wszystkie zdolności jakie można sobie wyobrazić. Zazwyczaj są to czytanie w myślach,przewidywanie przyszłości itp. Są to osoby nieśmiertelne.

Dhampir

Pół człowiek pół wampir. Jest to połączenie wampira-ojca z człowieczą matką.
Dhampir często nie zdaje sobie sprawy, że jest dhampirem. Trudno odróżnić go od innych ludzi. Często ma przy sobie ,,aurę tajemniczości". Jego oczy mogą mieć wiele kolorów i zmieniać lekko barwę zależnie od nastroju. Nie musi pić krwi, nie smakuje mu ona, ale też nie szkodzi. Po człowieku ma wygląd (oprócz hipnotyzujących oczu). Cechy przejęte po wampirach to szybkość i siła większa niż przeciętny człowiek. Wyczulone zmysły. Szczególnie słuch. Szczególnie związany z kotami. W młodości wykazuje zdolności władania żywiołem. Najczęściej wiatrem. Mogą przywołać go burzliwymi emocjami lub myślami.
Przewidują ludzką naturę. Posiadają nadnaturalną zdolność psychoanalizy. Żyją dłużej niż przeciętni ludzie, ale zachowują ustawiczne normy ludzkiego życia. Czyli do 120 lat.
Dhampirem może być też osoba z ,,domieszką" krwi wampira. Mająca dalekiego wampira-przodka. Cechy wymienione powyżej nie są wtedy tak widoczne i z każdym pokoleniem blakną.
Niektóre dhampiry nawet po wielu pokoleniach nie odnawialnych (czyli bez wampirów w drzewie genealogicznym) posiadają zdolności leczenia dłońmi.

Feniks

Są bardzo inteligentne, uczuciowe oraz wrażliwe i pamiętliwe. Łatwo je więc zranić, o wiele trudniej przebłagać. W ludzkiej postaci są delikatni w posturze, mają czarne, bordowe, bądź granatowe oczy i kolorowe włosy. Podczas pierwszej kwadry księżyca zmieniają się we wspaniałego ptaka, blisko powiązanego z żywiołem ognia. Ich łzy leczą, a pióra są rzadkim artefaktem magicznym. Co rok, w najbliższą ich urodzinom pierwszą kwadrę księżyca, ich feniks spala się i odradza na nowo. To powoduje, że ciągle są młodzi (starzeją się tylko do 19 roku życia) i nieśmiertelni.


Strzygi

Kobiece demony, ofiary klątwy powstałe ze związków kazirodczych. Wersja męska to strzygoń, choć raczej mężczyźni byli rzadkością. Strzyga jest istotą nieco podobną do wampira. Strzygą zostają dusze ludzi, którzy urodzili się z dwiema duszami, dwoma sercami i podwójnym szeregiem zębów, z czego ten drugi był słabo zauważalny. Strzygi ginęły zazwyczaj w młodym wieku, gdy jednak jedna dusza odchodziła, druga żyła dalej i aby przetrwać musiała polować. Strzygi wysysają ludzką krew. Zazwyczaj poza polowaniem chodziło o zemstę za krzywdy wyrządzone podczas pierwszego żywota. Strzygi potrafiły zadowolić się przez jakiś czas także krwią zwierząt. Podobnie jak inne stwory tego typu, strzygę należało trwale unieruchomić poprzez spalenie lub powbijanie gwoździ albo pali w różne części ciała.



Macie jakieś pomysły na rasy? Piszcie! Nie zapomnijcie o ich opisie.

1 komentarz:

  1. [mam pomysł na dragonów. są to ludzie, którzy przeobrażają się w smoki. jest to ich kamuflaż przed polującymi na nich łowcami. każdy dragon posiada umiejętność, którą ćwiczy i opanowuje do perfekcji - potrafi ziać ogniem, bądź też swobodnie pływać w zbiornikach wodnych. wszyscy przedstawiciele tegoż gatunku potrafią latać. jest to niemożliwie, kiedy ktoś podetnie im skrzydła. dusza dragońska może wyschnąć, umrzeć, kiedy osoba dłuższy czas nie będzie się przeobrażała w smoka. wtedy stają się oni zwykłymi ludźmi. prawdopodobnie dragona zabija się za pomocą najzwyklejszej broni, jak każde inne zwierzę, aczkolwiek trudno je złapać. pomysł na to zaczerpnęłam z powieści Sophie Jordan pt. "Ognista".]

    OdpowiedzUsuń

Tutaj pozostaw swój komentarz. Prosimy o kulturalne zachowanie w rozmowach między autorami. Prowadzimy je w nawiasach [kwadratowych].